Solaris dostarczy do Lublina 20 przegubowych autobusów hybrydowych typu plug-in. Będą to pierwsze takie pojazdy we flocie MPK Lublin. Nowe pojazdy będą miały możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym. Kontrakt zostanie zrealizowany do połowy 2026 roku.
Solaris Bus & Coach oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie podpisali umowę
na dostawę 20 przegubowych autobusów hybrydowych typu plug-in. Nowoczesne pojazdy, łączące napęd elektryczny z silnikiem spalinowym, będą pierwszymi tego typu autobusami we flocie lubelskiego MPK. Dostawy zakończą się w połowie 2026 roku.
– Lublin konsekwentnie realizuje plan na odnowę taboru, czego dowodem jest podpisana właśnie umowa. Rozwijamy zrównoważoną i ekologiczną komunikację. Już dziś spełniamy 40% próg udziału pojazdów zeroemisyjnych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a zakup kolejnych autobusów niskoemisyjnych podnosi ten wskaźnik zeroemisyjności o ok. 2-3 pkt. % – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Zamówione pojazdy to niskopodłogowe, 18-metrowe autobusy hybrydowe typu plug-in, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami – na pokładzie dostępne będą 2 zatoczki dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Autobusy będą w pełni klimatyzowane i wyposażone m.in. w porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system monitoringu, głosową zapowiedź przystanków oraz system zliczania pasażerów. W zamówionych pojazdach znajdą się także udogodnienia ułatwiające przewóz rowerów.
– Dajemy mieszkańcom Lublina i naszym pasażerom komfortowe pojazdy, spełniające najwyższe standardy w komunikacji miejskiej. Zamawiane autobusy będą niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, będą mieć 18 metrów długości i pomieszczą w sumie 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących – dodał Bogdan Kołciuk, Prezes Zarządu MPK Lublin Sp. z o.o.
Autobusy będą posiadać szeregowy układ hybrydowy, składający się z elektrycznego silnika trakcyjnego oraz silnika spalinowego. Wydajny napęd hybrydowy to znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i tym samym kosztów dla przewoźnika, a także obniżenie poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
– Cieszymy się, że kolejne autobusy marki Solaris zasilą tabor miejski Lublina. Mamy nadzieję, że dostarczając niskoemisyjne pojazdy, ale także oferując gotowe rozwiązania z zakresu infrastruktury ładowania, ułatwiamy miastom „zieloną transformację” i realnie wpływamy na jakość życia mieszkańców – mówi Andrzej Sienkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Krajowej, Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.
Inwestycja w nowe autobusy to ważny element polityki zrównoważonego transportu Lublina. Miasto od lat inwestuje w e-mobilność. Solaris dostarczył już do Lublina ponad 120 pojazdów bezemisyjnych, w tym autobus elektryczne i wodorowe i 80 trolejbusów.